Reklamační řád
REKLAMAČNÍ ŘÁD
- Úvodní ustanovení
V tomto reklamačním řádu naleznete údaje o právech vznikajících z vadného plnění a další podmínky pro uplatňování těchto práv v souvislosti se službami poskytovanými společností Maha servis s.r.o., IČO: 06182640, se sídlem Hromnice 233, 330 11 Hromnice, zapsané v obchodním rejstříku pod sp. zn. C 34727 vedená u Krajského soudu v Plzni ("Maha servis") spotřebitelům.
- Pokud v tomto reklamačním řádu není uvedeno jinak, veškeré pojmy uvedené zde s velkými počátečními písmeny mají význam, který jim dávají Obchodní podmínky pro zájemce o vozidla, dostupné na https://www.pronajem-obytneho-vozu-maha-servis.cz/obchodni-podminky ("Obchodní podmínky").
- Maha servis odpovídá za poskytování Služby ze strany Maha servis v souladu s Obchodními podmínkami.
- Reklamace a práva z vadného plnění Maha servis
- Oznámí-li spotřebitel řádně a včas Maha servis vadu Služby, pak:
- je-li vada Služby podstatným porušením smlouvy s Maha servis, má spotřebitel právo na odstranění vady dodáním nové Služby bez vady nebo dodáním chybějící Služby, nebo na odstranění vady opravou Služby, nebo na přiměřenou slevu z ceny Služby, nebo odstoupit od smlouvy. Spotřebitel sdělí Maha servis, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady; provedenou volbu nemůže spotřebitel změnit bez souhlasu Maha servis, to neplatí, žádal-li spotřebitel opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li Maha servis vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li spotřebiteli, že vady neodstraní, může spotřebitel požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z ceny Služby, nebo může od smlouvy s Maha servis odstoupit. Nezvolí-li spotřebitel své právo včas, má práva jako v případě nepodstatného porušení smlouvy s Maha servis.
- je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy s Maha servis, má spotřebitel právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z ceny Služby. Neodstraní-li Maha servis vadu Služby včas nebo ji odmítne odstranit, může spotřebitel požadovat slevu z ceny Služby, anebo může od smlouvy s Maha servis odstoupit; provedenou volbu nemůže spotřebitel změnit bez souhlasu Maha srvis. Dokud spotřebitel neuplatní právo na slevu z ceny Služby nebo neodstoupí od smlouvy, může spotřebiteli dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může Maha servis odstranit podle své volby opravou Služby nebo dodáním nové Služby, tato volba nesmí spotřebiteli způsobit nepřiměřené náklady.
Do odstranění vady nemusí spotřebitel platit část ceny Služby odhadem přiměřeně odpovídající jeho právu na slevu. Neoznámil-li spotřebitel vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy s Maha servis z tohoto důvodu.
- Spotřebitel může vytknout vadu Služby (uplatnit reklamaci) prostřednictvím e-mailu zaslaného na adresu mahaservis@email.cz a to bez zbytečného odkladu poté, kdy měl spotřebitel možnost vadu Služby zjistit, nejpozději do dvou let od poskytnutí dané Služby. Spotřebitel obdrží od Maha servis na e-mail potvrzení o přijetí reklamace, obsahující informaci o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Maha servis o reklamaci rozhodne podle složitosti případu ihned, nejpozději ale do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se ale nezapočítává doba potřebná k případnému odbornému posouzení vady. Reklamaci včetně odstranění vady Maha servis vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Maha servis se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty je podstatným porušením smlouvy se spotřebitel ze strany Maha servis
- Reklamace a práva z vadného plnění Pronajímatele
- Oznámí-li Zájemce řádně a včas Pronajímateli vadu Vozidla, kterou má Pronajímatel odstranit, a neodstraní-li Pronajímatel vadu bez zbytečného odkladu, takže Zájemce může Vozidlo užívat jen s obtížemi, má Zájemce právo na přiměřenou slevu z Nájemného nebo může provést opravu také sám a požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů. Ztěžuje-li však vada zásadním způsobem užívání, nebo znemožňuje-li zcela užívání, má Zájemce právo na prominutí Nájemného nebo může Nájem vypovědět bez výpovědní doby.
- Zájemce může vytknout vadu plnění z Nájemní smlouvy (uplatnit reklamaci) prostřednictvím e-mailu zaslaného na adresu Pronajímatele, a to bez zbytečného odkladu poté, kdy měl Zájemce možnost vadu plnění z Nájemní smlouvy zjistit, nejpozději do šesti měsíců od počátku Nájmu. Zájemce obdrží od Pronajímatele na e-mail potvrzení o přijetí reklamace, obsahující informaci o tom, kdy Zájemce právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Zájemce požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Pronajímatel o reklamaci rozhodne podle složitosti případu ihned, nejpozději ale do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se ale nezapočítává doba potřebná k případnému odbornému posouzení vady. Reklamaci včetně odstranění vady Maha servis vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Pronajímatel se Zájemcem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty je podstatným porušením smlouvy se Zájemcem ze strany Pronajímatele.
Tento reklamační řád je účinný od [01.10.2025].